Tawaran Hebat !!!

Thursday, March 31, 2011

mAkHluK2 yG kITa TeLaN sEcArA tIdAK sEdaR

Tanpa kta sedar rupanye ada bnyk makhluk2 asing yg telah kita sedut melalui udara dan debu... d sbbkan makhluk2 ni kecil so sush nak tngh dgn mata kasar. Jgn tak tau bahkan makhluk2 ni turut kita telan bersama2 mknan dan minuman yg ada... ewww..... pasni jgn terdedahkan mknan tau....bahaya....

Kalau kita dapat melihat wajah, rupa dan bentuk makhluk-makhluk ini dgn mata kasar, pastinya tak sanggup untuk menelan mereka...wajah mereka sangat menggerunkan!  eeew...... bayangkan kita makan nasi pastu dlm nasi tu ada menatang ni...yeeekkk.....



Ini merupakan gambar dari bakteria/kutu debu yang biasa hidup di sofa dan tilam tempat tidur kita. Kalau you all tidak berasa gerun, anda bukan manusia normal :p kah kah kah... ye la sape yg tak geli tngk gmbr ni pastu ada kat tilam pula tu... 



Ini merupakan imej bakteria yang biasa hidup di bulu kucing dan anjing peliharaan. Ini adalah hasil karya pemenang pertandingan fotografi sains, iaitu Steve Gschmeissner, 61 tahun, yang mengabadikan mahluk-mahluk mengerikan ini dengan kamera yang dilengkapi dengan Microscope zoom yang mampu memperbesar ukuran sehingga beratus-ratus kali. So pas ni kena rajin2 mandikan kucing tu... tp agak2nye hilang ke haiwan ni bila dh didicurah dgn sabun kat ats bdn mereka???



Ini pula adalah imej bakteria yang biasa hidup di roti yang tidak dibungkus dengan kemas. Siyes???? Bayangkan la dlm sekeping roti Gardenia atau roti Hi-5 yang anda makan, terdapat beratus malah beribu-ribu bakteria ini. Justeru, pastikan anda membungkus roti anda dengan kemas. Senang mskkan dlm tupperware je...


Imej di atas adalah imej larva lalat hijau yang diperbesar sehingga 100 kali ( 100x zoom). Nampak macam makhluk asing yang sangat tak kiut kan? Huduh giler tapi tak tau dia suka duduk kat mana...



Gambar ini pula hanyalah gambar lalat hitam yang selalu berterbangan dalam rumah anda. Bengiskan wajah dia ni? Tp yg selalu terbang kt rumah rasanye tak de la bengis mcm ni... Cuma hensem skt la dari yg ni... Kah kah kah... huhu.....

3 comments:

cik ewun said...

huaaa kat tilammm???

Ms Serry + Fatieha Fatie said...

cik ewun; kena la selalu tukar cadar ye dn bersihkan tilam...nanti dia gigit cik ewun nanti..

fiza_gemini91 said...

GELI!!!! ARGHH....MEREMANG TNGOK PIC NIE!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2012 Reserved to Tieha
Design by Cik Kumbang