Tawaran Hebat !!!

Friday, August 5, 2011

aLLy iSkAnDAr PuTuS tUnAnG

Baru2 ni heboh tentang Khairul Fahmi putus tunang, hari ni pula d Harian Metro Ally Iskandar menconfirmkan @ mengesahkan yg dia dah putus tunang dgn Nur Aisyah Zainal pada 30 July yg lalu... bukan kat paper je hebot, kat blog2 pun memang heboh la nak2 bila ada gosip panas... Bila belek2 balik entry lama rupanye me tak de buat pun entry dia bertunang masa tu... haha,jgn tnye kenape ye.. me pun tak pasti... jom2 kita baca penyataan dari Ally sendiri;

(suka dgn bju Aishah tu)

SHAH ALAM: “Saya terkilan kerana hasrat menyambut Ramadan dan Syawal bersama tunang tersayang tidak kesampaian kerana detik rasmi iaitu pada 30 Julai (Sabtu) lalu adalah tarikh putusnya ikatan pertunangan kami.

“Sepanjang tempoh lima bulan mengikat tali pertunangan kami cuba untuk mencari keserasian, namun usaha itu menemui jalan buntu,” kata pengacara popular, Ally Iskandar Mohd Mardzi, 35, selebriti tempatan terbaru yang disahkan memutuskan ikatan pertunangan bersama naib juara Gadis Melayu 1, Nur Aishah Zainal.

Ally ketika ditemui di Plaza Alam Sentral, di sini, semalam mengesahkan sudah memutuskan ikatan pertunangannya dengan Nur Aishah, Sabtu lalu apabila kakak dan bapa saudaranya yang bertindak sebagai wakil ditugaskan ke rumah bekas tunangnya (rumah kakak Nur Aishah) di Ampang menyampaikan hasrat memutuskan pertunangan.

“Keputusan ini dibuat atas kata sepakat dan dibincang bersama sejak 23 Julai lalu. Dalam tempoh seminggu, kami cuba berbincang dan memperbaiki hubungan ini, namun usaha kami gagal, akhirnya jalan penyelesaiannya adalah putus tunang,” katanya.

Menurut Ally, walaupun akur dengan keputusan itu, kedua-dua mereka tidak pernah berbalah malah perpisahan itu diuruskan dengan baik mengikut adat Melayu.

Katanya, walaupun mereka sudah mengenali sejak 2008 lagi, namun tempoh tiga bulan mengenali hati budi masing-masing iaitu sejak November tahun lalu sehingga Januari tahun ini tidak cukup buat mereka sebelum mereka mengambil keputusan mengikat tali pertunangan pada 11 Februari lalu.


“Kami merancang mendirikan masjid (berkahwin) pada hujung tahun ini, namun apakan daya jodoh di tangan Allah kerana dia lebih mengetahui ada hikmah di sebalik apa terjadi.

Ally menegaskan, di sebalik keputusan itu tidak pernah timbul isu wujudnya pihak ketiga sebaliknya ia berpunca kerana tiada kesepakatan dan ketidakjelasan hubungan mereka.

Nampaknye dah bukan jodoh Ally dgn Aishah..... Percayalah setiap apa yg berlaku msti ada hikmahnye... Allah lebih tahu ape yg terbaik utk ummatnye... 

Masa me blog walking tadi, terperanjat me tengok dia ckp org2 cakap la tahun 2011 ni trend putus tunang... ??? minta d jauhkan la sume2 mcm ni... To my little sista, please jga your relationship dgn tunang you tu... Termasuk la my friend Mya yg baru bertunang bulan Jun yg lepas... Berdoa la bnyk2 supaya jodoh korang berkekalan.... Me pun berharap semoga jodoh me dgn Mr.S kekal sampai ke akhir hayat.... oit2 tapi buat masa ni kami lum tunang lagi yer.... dlm planning lagi... mayB next year... doa2 kan yer.... ^____^

1 comments:

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

baru teringin nk tgk Ally naik pelamin..yelah dia dh lama membujang kan..dh xda jodoh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2012 Reserved to Tieha
Design by Cik Kumbang