Tawaran Hebat !!!

Wednesday, August 10, 2011

BrApE kALi pG kLiNiK???

Dalam masa setahun berape RM you all yg terebang gara2 pg klinik? Ni bukan kes sakit yg teruk n kena ada appointment dgn doc la... Ni mcm skt yg ringan2, demam, batuk, selsema.... Biasenye kalau anak2 demam sikit msti nak bawa pg klinik kan.... ye la parents mana yg tak risau... (errkk gaya cakap mcm dah kawin + ada anak jer....)


Semalam my cousin demam.. dia ajak me bawa dia pg klinik.... owh maaan.... klinik???? me bukan fobia ke tau allergic dgn klinik tp entah la me tak suka betul pg klinik... If demam me akan telan panadol, paling koman pun 1 biji, pakai socks, sweater, blanket, baaammm lompat atas tilam, tido... Esk pagi bangun dah segar... If selsema panadol soluble + vicks, batuk ubat batuk + vicks... oit2 vicks bukan utk d makan... tenyeh la kat idong ke kat tekak ke...

Bukan nak bangga ke hape tp Alhamdulillah dalam masa 2 tahun me keje kt KL ni, kesihatan me masih d tahap yg boleh d kawal walaupun kdng2 balik keje basah lencun mandi hujan.... Tak payah pg ke klinik bagai... sekali pegi dh kena cas RM30 hengget (erk...mungkin ni yg paling minimum). Entah kenape me memang tak suke bebeno pg klinik... Then, my cousin leh tnye ni;

Cousin; Akak brape kali pg klinik kat sini?
Me; Ha??? klinik? sekali jer.. tu pun sbb terpaksa nak MC...
Cousin; sakit pe?
Me; hrmmm tak sakit pun (pengakuan jujur ni ahaks.....), tp nak MC punye pasal ckp la sakit kepala....

Errkk... ni kalau my bos tau ni habis la.... Huhu... Kiranye me ni pekerja yg berdedikasi la kan... jarang2 MC... ye, memang jarang MC walaupun co dah cakap MC leh berbelas kali... fuhyyyooo... manyak tu.... errk... tp me selalu amek cuti.. hahaha *__* ni pun tengah budget2 cuti utk raya sbbnye mana la tau kan ujung2 tahun nanti gegamai pulaks sepupu sepapat nak kawen yg memerlukan amek cuti...





4 comments:

MataHati @ MH said...

dalam masa setahun sya tak pernah pi klinik sbb tak suka jumpa doc. dan x suka mkn ubat.....huhuhu

Ahmad Hisyam (Lighta Shadowee) said...

susah nk cari org jujur time nk amek mc...hehehe

- Jom join Segmen Rekemen Blog Bersama LIGHTA SHADOWEE

- DUIT RAYA RM500 & banyak lagi HADIAH MENARIK untuk dimenangi. Cepat-cepat klik SINI!

*Ms.Serry Fatieha said...

@MataHati; hehe me tak suka pg klinik..mkn ubt pun bila dh sakit teruk..

*Ms.Serry Fatieha said...

@Ahmad Hisyam; memang pun..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2012 Reserved to Tieha
Design by Cik Kumbang